EEN ODE AAN DE MAKERS EN MONTEURS

De wereld draaiende houden is niet alleen uw werk. Het is uw doel.
(Video momenteel in het Engels)

Snap-On Industrial

TIJDLIJN VANSNAP-ON

Met vijf unieke handgrepen en tien verwisselbare doppen, onder de naam “Vijf doen het werk van vijftig”, werd een bedrijf opgericht dat een hele industrie zou vormgeven.

In 1920 vond er een culturele verschuiving plaats in de Verenigde Staten naarmate de auto steeds populairder werd, waardoor de behoefte ontstond aan een autoreparatiesector. Joseph Johnson, een ingenieur uit Milwaukee, had een idee dat een revolutie zou betekenen voor reparatiewerkzaamheden en het werk van professionele monteurs een stuk makkelijker zou maken.

Preloader
  • Jaren 20

    Snap-on 1920s

    Eerste patent – Nr. 6 ratel

    In 1923 vroeg Snap-on zijn eerste patent aan voor een ratelhulpstuk. De No. 6 ratel werd ontworpen door Joseph Johnson en was het eerste ratelhulpstuk dat werd gemaakt voor gebruik met de oorspronkelijke set verwisselbare ratels.

  • Jaren 30

    Snap-on 1930s

    Droombestellingen & behoeftenlijst

    Toen de VS in de greep was van de Grote Depressie zeiden de verkopers van Snap-on tegen hun klanten: “Iedereen heeft het vandaag moeilijk, niemand heeft geld, maar als u weer geld heeft, welk gereedschap heeft u dan nodig?” Ze noemden dit “droombestellingen”. Het nieuwe idee ontwikkelde zich al snel tot een “behoeftenlijst”, die tot op de dag van vandaag met succes wordt gebruikt.

  • Jaren 40

    Snap-on 1940s

    Essentieel voor de oorlog

    Het begin van de jaren 1940 stond in het teken van de Tweede Wereldoorlog, waarin het Amerikaanse leger met ernstige gereedschapstekorten te kampen had. Als voorkeursleverancier van de Amerikaanse overheid kwam Snap-on in actie en produceerde het gereedschap dat lucht- en grondapparatuur operationeel hield. De vraag naar nieuwe oplossingen in oorlogstijd leidde ook tot talloze productinnovaties.

  • Jaren 50

    Snap-on 1950s

    Bloeiende auto-industrie

    Na de oorlog brak in Amerika een tijdperk van optimisme aan, waarin de middenklasse een sterke groei doormaakte. De babyboom zorgde voor een sterke groei van de woningbouwsector. Veel mensen lieten de stad achter zich en kozen voor een huis in de buitenwijken.

     

    Snap-on bevond zich in een goede positie om van deze culturele verschuiving te profiteren. Het dealernetwerk breidde zich verder uit als gevolg van de zich snel ontwikkelende autoreparatiesector en de industriële verkoop bereikte grote hoogten naarmate de fabrieken weer terugkeerden op het vooroorlogse productieniveau.

  • Jaren 60

    Snap-on 1960s

    Ontwikkeling van de Flank Drive

    In die tijd lukte het de luchtvaartindustrie om te besparen op ruimte en gewicht door bevestigingsmiddelen aan te passen, maar had zij problemen met de afronding van de hoeken van de bevestigingsmiddelen bij het verwijderen ervan. De Amerikaanse marine vroeg Snap-on om een oplossing voor dit probleem.

     

    De oplossing, het Flank Drive® Wrenching System, kreeg twee patenten toegekend in 1965 en bleek zo populair dat dit idee werd doorgevoerd in de hele Snap-on productlijn.

  • Jaren 70

    Snap-on 1970s

    Sterke groei

    Toen Snap-on in 1970 zijn 50e verjaardag vierde, werd een decennium van explosieve groei ingeluid. Het aantal producten en verschillende oplossingen nam met 30% toe en er werd meer capaciteit toegevoegd door middel van fabrieksuitbreidingen.

     

    Tijdens dit decennium steeg de netto-omzet van Snap-on van 76,5 miljoen dollar in 1970 tot 373,6 miljoen dollar in 1979.

  • Jaren 80

    Snap-on 1980s

    Op weg naar nieuwe hoogten

    Eind jaren tachtig werd het thema “Op weg naar nieuwe hoogten op het gebied van klantenservice” bedacht, toen het bedrijf ernaar streefde de mijlpaal van 1 miljard dollar te bereiken.

     

    De adelaar, een machtige, vorstelijke vogel die bekend staat om zijn razendsnelle vlucht, werd gekozen als symbool om het bedrijf naar nog hogere kwaliteits- en klantenserviceniveaus te leiden. In 1987 werd het omzetdoel van 1 miljard dollar bereikt.

  • Jaren 90

    Snap-on 1990s

    Voortdurend in ontwikkeling

    In de jaren negentig bleef Snap-on zijn productlijnen wereldwijd uitbreiden om professionals in kritische sectoren beter van dienst te kunnen zijn. Meer dan twintig bedrijven werden overgenomen.

     

    Met Sioux® en Williams® hebben we ons aanbod elektrisch en handgereedschap voor kritische sectoren flink uitgebreid. In 1995 nam Snap-on Eurotools over, waarmee het bedrijf wereldwijd professionele vakmensen wist te bereiken. In 1999 verwierf Snap-on het iconische merk Bahco®.

  • Jaren 0

    Snap-on 2000s

    Rapid Continuous Improvement (RCI)

    RCI omvat een gestructureerde reeks hulpmiddelen en processen die wereldwijd door partners worden gebruikt om verspilde inspanningen te elimineren en hun productiviteit en kwaliteit te verhogen, wat leidt tot een duurzaam effectievere bedrijfsvoering.

     

    Vanaf 2005 wordt Snap-on daarin bijgestaan door Shingijutsu, de meesters van het Toyota productiesysteem.

  • Jaren 10 – nu

    Snap-on 2010s

    Op weg naar verdere groei

    Snap-on is uitstekend gepositioneerd voor de toekomst met gunstige wagenparktrends, voertuigen die steeds complexer worden, een groeiende vraag in opkomende markten en aanzienlijke mogelijkheden in andere sectoren.

     

    Om op deze kansen in te spelen investeren wij strategisch in deze gebieden om meer professionals te bereiken.

Snap-on IndustrialCatalogus

DE NIEUWE 900+ PAGINA ‘S TELLENDE SNAP-ON CATALOGUS

Belangrijkste productcategorieën en -kenmerken

  • Opbergsystemen
  • Handgereedschap
  • Elektrisch gereedschap
  • Diagnostiek
SNAP-ON CATALOGUS BEKIJKEN

ONZE PROGRAMMA ‘S

Bij Snap-on koesteren we een lange traditie van vakmanschap, kwaliteit en innovatie. Onze producten zijn licht, duurzaam, sterk en bovenal veilig.

FOD

FOREIGN OBJECT DAMAGE BEHOORT VANAF NU TOT HET VERLEDEN

MEER INFORMATIE
FOD

FOREIGN OBJECT DAMAGE BEHOORT VANAF NU TOT HET VERLEDEN

MEER INFORMATIE

NIEUWS EN
UPDATES

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws over onze producten en aankomende evenementen.

railtex event

Snap-on Industrial op Railtex 2021

Railtex is de belangrijkste beurs voor spoorwegmaterieel, -systemen en -diensten in het Verenigd Koninkrijk. Bezoekers vinden er duizenden professionals uit de industrie op één plaats...

MEER INFORMATIE

Tool Control Pushes Food Safety to New Levels for KP Snack

Gereedschapsbeheer tilt de voedselveiligheid binnen KP Snacks naar een nog hoger niveau

KP Snacks heeft aangekondigd dat het Snap-on ‘s gereedschapsbeheer in zijn productielijn heeft geïmplementeerd...

MEER INFORMATIE

Snap-on om Autocrib in het VK te lanceren

Onze industriële verkoopautomaten zijn gebouwd als tanks en bieden een point-of-use voorraadbeheer voor industriële benodigdheden. Werknemers loggen in of scannen eenvoudig een ID-kaart...

MEER INFORMATIE

Nieuwe werkkasten voor de Land Component Mechanics

In december 2021 is gestart met het uitdelen van nieuwe individuele en mobiele werkcasussen voor alle monteurs, onderofficieren en vrijwilligers van de...

MEER INFORMATIE

ALLE NIEUWSARTIKELEN BEKIJKEN
Snap-on Advantage

Snap-On.WIJ ZETTEN ONS IN VOOR DE VEILIGHEID VAN UW PERSONEEL EN KLANTEN.

Bij Snap-on koesteren we een lange traditie van vakmanschap, kwaliteit en innovatie. Onze producten zijn licht, duurzaam, sterk en bovenal veilig.

MEER INFORMATIE

Snap-On.WIJ ZETTEN ONS IN VOOR DE VEILIGHEID VAN UW PERSONEEL EN KLANTEN.

Bij Snap-on koesteren we een lange traditie van vakmanschap, kwaliteit en innovatie. Onze producten zijn licht, duurzaam, sterk en bovenal veilig.

MEER INFORMATIE
Snap-on Advantage

KUNNEN WE U HELPEN?

Vul hieronder uw gegevens in. Vervolgens neemt iemand van ons team contact met u op.

"*" indicates required fields

Naam*
Toestemming*
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

KUNNEN WE U HELPEN?

Vul hieronder uw gegevens in. Vervolgens neemt iemand van ons team contact met u op.

"*" indicates required fields

Naam*
Toestemming*
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

NEEM DE VOLGENDE STAP NAAR VEILIG BEHEER VAN GEREEDSCHAP

CONTACT OPNEMEN

VEILIG. ZEKER. Snap-On.