Snap-on
WAAR ‘S WERELDS BETROUWBAARSTE TECHNICI ZELF OP VERTROUWEN.
Kritische sectoren vertrouwen op de technici – en het gereedschap – die de klus klaren. En daarom vertrouwen de beste technici ter wereld zelf op Snap-on.
Met een geschiedenis waarin we altijd streefden naar uitmuntendheid, onze inzet om de klus goed te klaren en een onwrikbare werkethiek voldoet Snap-on ‘s gereedschap aan de hoogste normen: de uwe. Voor de kritische technicus is Snap-on onmisbaar
EEN ODE AAN DE MAKERS EN MONTEURS
De wereld draaiende houden is niet alleen uw werk. Het is uw doel.
(Video momenteel in het Engels)
TIJDLIJN VAN
SNAP-ON
Met vijf unieke handgrepen en tien verwisselbare doppen, onder de naam “Vijf doen het werk van vijftig”, werd een bedrijf opgericht dat een hele industrie zou vormgeven.
In 1920 vond er een culturele verschuiving plaats in de Verenigde Staten naarmate de auto steeds populairder werd, waardoor de behoefte ontstond aan een autoreparatiesector. Joseph Johnson, een ingenieur uit Milwaukee, had een idee dat een revolutie zou betekenen voor reparatiewerkzaamheden en het werk van professionele monteurs een stuk makkelijker zou maken.
Jaren 30
Droombestellingen & behoeftenlijst
Toen de VS in de greep was van de Grote Depressie zeiden de verkopers van Snap-on tegen hun klanten: “Iedereen heeft het vandaag moeilijk, niemand heeft geld, maar als u weer geld heeft, welk gereedschap heeft u dan nodig?” Ze noemden dit “droombestellingen”. Het nieuwe idee ontwikkelde zich al snel tot een “behoeftenlijst”, die tot op de dag van vandaag met succes wordt gebruikt.
Jaren 40
Essentieel voor de oorlog
Het begin van de jaren 1940 stond in het teken van de Tweede Wereldoorlog, waarin het Amerikaanse leger met ernstige gereedschapstekorten te kampen had. Als voorkeursleverancier van de Amerikaanse overheid kwam Snap-on in actie en produceerde het gereedschap dat lucht- en grondapparatuur operationeel hield. De vraag naar nieuwe oplossingen in oorlogstijd leidde ook tot talloze productinnovaties.
Jaren 50
Bloeiende auto-industrie
Na de oorlog brak in Amerika een tijdperk van optimisme aan, waarin de middenklasse een sterke groei doormaakte. De babyboom zorgde voor een sterke groei van de woningbouwsector. Veel mensen lieten de stad achter zich en kozen voor een huis in de buitenwijken.
Snap-on bevond zich in een goede positie om van deze culturele verschuiving te profiteren. Het dealernetwerk breidde zich verder uit als gevolg van de zich snel ontwikkelende autoreparatiesector en de industriële verkoop bereikte grote hoogten naarmate de fabrieken weer terugkeerden op het vooroorlogse productieniveau.
Jaren 60
Ontwikkeling van de Flank Drive
In die tijd lukte het de luchtvaartindustrie om te besparen op ruimte en gewicht door bevestigingsmiddelen aan te passen, maar had zij problemen met de afronding van de hoeken van de bevestigingsmiddelen bij het verwijderen ervan. De Amerikaanse marine vroeg Snap-on om een oplossing voor dit probleem.
De oplossing, het Flank Drive® Wrenching System, kreeg twee patenten toegekend in 1965 en bleek zo populair dat dit idee werd doorgevoerd in de hele Snap-on productlijn.
Jaren 70
Sterke groei
Toen Snap-on in 1970 zijn 50e verjaardag vierde, werd een decennium van explosieve groei ingeluid. Het aantal producten en verschillende oplossingen nam met 30% toe en er werd meer capaciteit toegevoegd door middel van fabrieksuitbreidingen.
Tijdens dit decennium steeg de netto-omzet van Snap-on van 76,5 miljoen dollar in 1970 tot 373,6 miljoen dollar in 1979.
Jaren 80
Op weg naar nieuwe hoogten
Eind jaren tachtig werd het thema “Op weg naar nieuwe hoogten op het gebied van klantenservice” bedacht, toen het bedrijf ernaar streefde de mijlpaal van 1 miljard dollar te bereiken.
De adelaar, een machtige, vorstelijke vogel die bekend staat om zijn razendsnelle vlucht, werd gekozen als symbool om het bedrijf naar nog hogere kwaliteits- en klantenserviceniveaus te leiden. In 1987 werd het omzetdoel van 1 miljard dollar bereikt.
Jaren 90
Voortdurend in ontwikkeling
In de jaren negentig bleef Snap-on zijn productlijnen wereldwijd uitbreiden om professionals in kritische sectoren beter van dienst te kunnen zijn. Meer dan twintig bedrijven werden overgenomen.
Met Sioux® en Williams® hebben we ons aanbod elektrisch en handgereedschap voor kritische sectoren flink uitgebreid. In 1995 nam Snap-on Eurotools over, waarmee het bedrijf wereldwijd professionele vakmensen wist te bereiken. In 1999 verwierf Snap-on het iconische merk Bahco®.
Jaren 0
Rapid Continuous Improvement (RCI)
RCI omvat een gestructureerde reeks hulpmiddelen en processen die wereldwijd door partners worden gebruikt om verspilde inspanningen te elimineren en hun productiviteit en kwaliteit te verhogen, wat leidt tot een duurzaam effectievere bedrijfsvoering.
Vanaf 2005 wordt Snap-on daarin bijgestaan door Shingijutsu, de meesters van het Toyota productiesysteem.
Jaren 10 – nu
Op weg naar verdere groei
Snap-on is uitstekend gepositioneerd voor de toekomst met gunstige wagenparktrends, voertuigen die steeds complexer worden, een groeiende vraag in opkomende markten en aanzienlijke mogelijkheden in andere sectoren.
Om op deze kansen in te spelen investeren wij strategisch in deze gebieden om meer professionals te bereiken.
Snap-on Industrial
Catalogus
DE NIEUWE 900+ PAGINA ‘S TELLENDE SNAP-ON CATALOGUS
Belangrijkste productcategorieën en -kenmerken
- Opbergsystemen
- Handgereedschap
- Elektrisch gereedschap
- Diagnostiek
ONZE PROGRAMMA ‘S
Bij Snap-on koesteren we een lange traditie van vakmanschap, kwaliteit en innovatie. Onze producten zijn licht, duurzaam, sterk en bovenal veilig.
FOREIGN OBJECT DAMAGE BEHOORT VANAF NU TOT HET VERLEDEN
NIEUWS EN
UPDATES
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws over onze producten en aankomende evenementen.
Snap-on Industrieel bij AERO Friedrichshafen 2024
The world‘s leading trade show for general aviation celebrates its 30th anniversary this year. Discover what direction developments in the General Aviation industry are going at the AERO…
Gereedschapsbeheer tilt de voedselveiligheid binnen KP Snacks naar een nog hoger niveau
KP Snacks heeft aangekondigd dat het Snap-on ‘s gereedschapsbeheer in zijn productielijn heeft geïmplementeerd...
Wij helpen een Fokker F27 te restaureren
Bij Snap-on Industrial zijn we er trots op dat we een ambitieus project in Nederland ondersteunen om een vintage Fokker F27 te restaureren en weer de lucht in te krijgen.
Het nieuw verbeterde gereedschapsbeheersysteem van Snap-On – gegelanceerd op het prestigieuze Red Bull Racing-hoofdkantoor in Milton Keynes
Met genodigden uit onder meer de energieopwekkings-, lucht- en ruimtevaart- en spoorwegindustrie biedt het verbeterde productassortiment van Snap-on nu een volledig verbonden ervaring, aangedreven door de modernste software om teams te helpen sneller en slimmer dan ooit tevoren te werken.
Snap-On.WIJ ZETTEN ONS IN VOOR DE VEILIGHEID VAN UW PERSONEEL EN KLANTEN.
Bij Snap-on koesteren we een lange traditie van vakmanschap, kwaliteit en innovatie. Onze producten zijn licht, duurzaam, sterk en bovenal veilig.
Snap-On.WIJ ZETTEN ONS IN VOOR DE VEILIGHEID VAN UW PERSONEEL EN KLANTEN.
Bij Snap-on koesteren we een lange traditie van vakmanschap, kwaliteit en innovatie. Onze producten zijn licht, duurzaam, sterk en bovenal veilig.
KUNNEN WE U HELPEN?
Vul hieronder uw gegevens in. Vervolgens neemt iemand van ons team contact met u op.
"*" indicates required fields
KUNNEN WE U HELPEN?
Vul hieronder uw gegevens in. Vervolgens neemt iemand van ons team contact met u op.
"*" indicates required fields