Eurostar en Snap-on Industrial vieren 10 jaar partnerschap
Het begon allemaal in 2013. Eurostar kwam naar Snap-on om een aantal ControlTech industriële elektronische momentsleutels aan te schaffen en wilde mogelijkheden onderzoeken om deze op de gebruiksplaats te bedienen, naast ander hoogwaardig, gespecialiseerd en gekalibreerd gereedschap.
Een zorgvuldige afweging van de beschikbare opties leidde ertoe dat Eurostar op de Automatic Tool Control Boxen of kortweg ATC’s van Snap-on terechtkwam. Deze gebruiksvriendelijke optie zou een intuïtieve oplossing blijken te zijn voor hun eindgebruikers, die naadloos kan worden geïntegreerd in de bestaande systemen van het bedrijf.
Het was het begin van een partnerschap dat inmiddels al meer dan tien jaar duurt – een relatie die zich heeft ontwikkeld tot veel meer dan alleen maar klant en leverancier – het is een zakelijk partnerschap geworden.
Eurostar installeerde in 2014 zijn eerste Snap-on ATC in zijn bogie drop-faciliteit. Een feit waar Eurostar erg trots op is, aangezien zij de eerste spoorwegmaatschappij ter wereld zijn die het Snap-on ATC-systeem overneemt. De locatie is gekozen omdat dit de zwaarste omgeving ter plaatse is; het werk is zwaar en vies, en de temperaturen kunnen sterk variëren omdat de schuurdeuren gedurende de hele duur van het werk open blijven. Het was de ideale setting om proof of concept te testen.
Deze succesvolle eerste proef leidde ertoe dat nog eens drie ATC’s op grondniveau in de hoofdonderhoudsloods werden geïnstalleerd, ter voorbereiding op de introductie van de 374-vloot in 2015.
Vervolgens werden er nog eens vier op de hoge portalen geïnstalleerd om gereedschap te leveren voor werkzaamheden op het dak van de nieuwe vloot, en een andere ATC werd buiten het kantoor van de teamleider geïnstalleerd om sleutels en zeldzaam gereedschap op te bergen dat nergens anders te vinden was. Eind 2016 waren er in totaal negen ATC’s aanwezig op het depot.
ATC bevindt zich buiten de kantoren van de teamleiders en bevat sleutels en niet-standaard gereedschap
Acht jaar later beschikt Eurostar nu over 25 ATC-boxen – een bewijs van het succes van het programma, de uitbreiding van de 374 vloot en de aanpassingen aan de depots. Het bedrijf is nu een van de grootste gebruikers van het Snap-on Automated Tool Control-systeem in Groot-Brittannië.
Er zal binnenkort zelfs een 26e ATC worden geïntroduceerd en er zijn discussies geweest over de implementatie van boxen in heel Europa, zodat al het toolbeheer van Eurostar kan worden beheerd via één stukje software: L5 Connect.
Eurostar heeft drie belangrijke voordelen gezien sinds de introductie van de ATC’s tien jaar geleden:
- Verminderde afhankelijkheid van teamkooien
- Verbeterd gereedschapsbeheer en vermindering van gereedschapsverlies
- Grotere efficiëntie – dankzij strategische point-of-use-tools
Het depot beschikte over meer dan twintig technische teams, elk met een basispakket voor persoonlijke kwesties. Ze hadden ook toegang tot twee teamgereedschapskooien, beide opgesteld op verschillende locaties in de 450 meter lange loods. De introductie van ATC’s zorgde voor een grotere beschikbaarheid van gereedschap op de gebruiksplaats, waardoor de behoefte aan deze teamkooien met 50% werd verminderd en ervoor werd gezorgd dat gekalibreerd en gespecialiseerd gereedschap 24/7 toegankelijk was vanaf de ATC’s.
Omdat verschillende teams in een ploegendienst van zeven dagen aan/zeven dagen vrij werkten, waren de tools die in deze teamkooien waren opgesloten zes maanden per jaar ontoegankelijk. Dit was een verspilling van de gereedschapsuitgaven van het bedrijf en betekende dat geen twee teams over dezelfde gereedschapsinventaris beschikten. Totdat de ATC’s werden geïntroduceerd, kende niemand bij Eurostar de exacte inhoud van alle gereedschapskooien van het team.
ATC’s hebben geleid tot een gedragsverandering binnen het team, waarbij individuen nu minder afhankelijk zijn van persoonlijke en teamtools en in plaats daarvan eenvoudigweg naar de dichtstbijzijnde ATC-box gaan om de tools te krijgen die ze nodig hebben.
Deze nieuwe manier van werken heeft vooral bij het uitvoeren van reparaties en ongeplande interventies veel tijd bespaard. Ingenieurs kunnen snel een drukdrank of toevalstreffer van hun dichtstbijzijnde ATC pakken in plaats van door het depot te lopen om hun teamkooi te bereiken.
Eenmaal geïnstalleerd, vereisen de ATC-boxen alleen dat de gebruiker zijn bedrijfspas tegen de kaartlezer aanraakt, waarna de Toolbox automatisch toegang krijgt tot het gebruikersaccount en de box ontgrendelt. Dit gemak wordt alom geprezen door de eindgebruikers van Eurostar.
Elk gereedschap dat eigendom is van het bedrijf kan nu worden gevolgd via L5 Connect. Deze software registreert onmiddellijk wanneer een gereedschap uit de ATC wordt verwijderd om te gebruiken, te kalibreren of te repareren. Defecte gereedschappen kunnen ook worden gemarkeerd door een vervangings- of reparatieverzoek in te dienen via het touchscreen van de box. Dit innovatieve systeem wordt geprezen door onafhankelijke auditors die komen om de tracking en het beheer van de tools van Eurostar te beoordelen.
Toen L5 Connect werd geïntroduceerd, werkte het Snap-on-team nauw samen met het IT-team van Eurostar om ervoor te zorgen dat de uitrol probleemloos kon worden geïmplementeerd. De twee teams waren twee keer per week met elkaar verbonden – en blijven dat doen nu de L5 Connect-software geïnstalleerd is.
Scott Seacombe, industrieel ingenieur en ATC-projectmanager, zei: “De ATC-software is een absoluut juweeltje. Het is verbazingwekkend hoe nuttig het kan zijn om een nauwkeurige transactiegeschiedenis voor gereedschappen bij te houden, en de beelden die worden gegenereerd door elke geopende en gesloten lade kunnen uiterst nuttig zijn. behulpzaam.”
Het partnerschap tussen Eurostar en Snap-on is in de loop der jaren een echte samenwerking geworden. Eurostar komt naar Snap-on met de meest urgente problemen en het team werkt aan het vinden van oplossingen, of het nu gaat om het ontwerpen van een hulpmiddel op maat of het introduceren van nieuwe producten zoals winkelwagentjes om aan de specifieke behoeften van Eurostar te voldoen.
De lange levensduur van de relatie dient als bewijs dat de investering in ATC’s tot tastbare resultaten voor Eurostar heeft geleid. Elke nieuwe versie van de ATC-boxen – momenteel Generatie 4 – heeft alle problemen geëlimineerd die het team mogelijk heeft ondervonden, en het Snap-on-accountbeheerteam is volledig geïntegreerd met het volledige technische team van Eurostar op elk niveau, van het management tot de ingenieurs op de werkvloer. de grond.
Het is een wederkerige relatie die het beste in beide partners naar boven haalt – en zal alleen maar sterker worden naarmate Eurostar groeit en de gereedschapbeheersystemen van Snap-on in de loop van de tijd evolueren. Op het volgende decennium.
BEDRIJFSPROFIEL
Sinds 1920 is Snap-on Industrial een wereldwijd toonaangevende specialist op het gebied van gereedschapsoplossingen met ongeëvenaarde expertise in het leveren van op maat gemaakte oplossingen in een breed scala van industriële sectoren, waaronder natuurlijke hulpbronnen, defensie, luchtvaart, bouw, maar ook productie, spoorwegen en voedselproductie.
Snap-on Industrial biedt bedrijven strategische voordelen bij het aangaan van de uitdaging om de winstgevendheid te verhogen, door middel van verminderde downtime, verhoogde productiviteit en kostenbeheersing.